نماینده فروش موادشیمیایی MERCK/نماینده MERCK

کمپانی Merck

مِرک (به آلمانی: Merck KGaA) یک شرکت تولیدکنندهٔ مواد شیمیایی و دارویی در کشو آلمان است. دفتر اصلی این شرکت در شهر دارمشتات قرار دارد. این شرکت تحت نام EMD Chemicals در آمریکای شمالی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۵ شرکت سیگما – آلدریچ را به صورت کامل خریداری کرد.شرکت مرک توسط جورج مرک پایه گذاری شد و سپس نوادگان او امانوئل مرک در سال 1816 قوت گرفت.

در حالا حاضر این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد شیمیایی می‌باشد . مرک در سال 1668 تأسیس شد و قدیمی‌ترین شرکت شیمیایی و دارویی در جهان است.شرکت مرک با فروش سالیانه حدود35.4میلیارد دلار چهارمین شرکت بزرگ دارویی دنیا می‌باشد .

مرک در اروپا، آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و آمریکا فعالیت می‌کند. این مراکز بزرگ تحقیق و توسعه در دارمشتات، بوستون، توکیو و پکن قرار دارند. مرک ازپیشگام تولید تجاری مرفین در قرن نوزدهم و برای یک زمان انحصار مجازی در کوکائین را در اختیار داشت.در بخش مواد شیمیایی، کار بر روی رنگدانه‌های اثر در سال 1957 آغاز شد. مثال برای این رنگدانه‌ها رنگدانه‌های اثر آلومینا تحت نام تجاری Xirallic به فروش می‌رساند.ده سال بعد این شرکت درگیر تشکیل بلورهای مایع شد و امروز نقش اصلی این بازار را به خود اختصاص داده است. کریستال‌های مایع در حال حاضر بخش عمده ای از سود مرک را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر آن‌ها رهبری جهان در تولید بلورهای مایع برای تلویزیون تخت و مانیتور را در اختیار دارند.

در زمینه شیمی تحلیلی، مرک نقش مهمی در توسعه روش‌ها و مواد کروماتوگرافی ایفا می‌کند.

از جمله کاربردهای محصولات شیمیایی مرک می تواند به شرح ذیل باشد:

– آزمایشگاه های تشخیص طبی

– کنترل کیفی و استاندارد

– صنایع پتروشیمی ، پالایشگاه ها و صنایع نفت و گاز

– محیط زیست و منابع طبیعی

– تولید واکسن و سرم

– در زمینه تولیدات آرایشی و بهداشتی

– صنایع غذایی

– صنایع چسب و رنگ و رزین

– علوم آزمایشگاهی ( سم شناسی ، یاخته شناسی ، کالبد شناسی ، قارچ شناسی ، انگل شناسی ، ژنتیک و بیولوژی سلولی و ملکولی)

– نیروگاه های حرارتی برق

– پروژه های دانشگاهی و دانشجویی

– در قسمت صنایع آبکاری فلزات

– آب و فاضلاب

– امور دام و طیور

– گیاه شناسی و گیاه پزشکی

– پزشکی و طب

– صنایع کاشی و سرامیک

– صنایع دارو و داروسازی

0